ORBX cancela sus proyectos para X-Plane

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ORBX es una empresa que desarrolla addons, en concreto , escenarios, land class y texturas del terreno. Sus productos son necesarios para cubrir el terreno con realismo ya que ofrece una instalación básica de FSX o Prepar3D nos ofrece una visión muy pobre del terreno, muy distante de la realidad.

Supongo que la mayoría de los pilotos virtuales conocen/poseen sus productos, al menos los más básicos y necesarios para tener un terreno decente en el simulador, me refiero a tener las carreteras donde deben estar, los lagos, ríos, ciudades, bosques …

Si eres nuevo y no conoces sus productos te recomiendo que visites su web, aunque me gustaría hacer una entrada un día de estos, ya que no todo el mundo se maneja bien con el inglés.

A mediados del pasado diciembre John Venema (CEO de ORBX) anunció lo que sería la hoja de ruta para el 2017, aquí el link del post 

Lo que más destaca de ese post es la parte llamada Top Secret Projects, que os copio y pego abajo

Top Secret Projects

 

Now to the juicy stuff! Next year we have a number of top-secret projects being started. All of these are big budget, big investment, risky, adventurous and a little bit scary for us. I know I am going to sound deliberately vague, but understand we are investing deep into six figures for these initiatives so it’s important to keep things within the company for now. Don’t worry, I think you know how much we as a team love showing you new stuff, so things will be revealed soon enough.

 

Project A – Massive. A huge investment in new tech, new tools, new apps and new staff. It will surprise many of you, and delight you all. It will focus on both Europe and North America. It will perform like nothing you have experience in your simming life. It will support VR. It will be a VFR flyer’s wet dream. It will be sold on OrbxDirect. Oh, and it will be 64-bit.

 

Project D – The evolutionary next step. Another big $ commitment, worldwide coverage, new tech, new experiences, a strong partner and an established record. Oh, and it will be 64-bit.

 

Project P – Our continued commitment to our strongest platform and it has a huge backing. More refinement, more performance, more destinations from Orbx than ever before. An old friend gets better, faster, stronger, bigger. Oh, and it will be 64-bit.

 

Project X – The surprise package. The dark horse. A big $ R&D commitment. Orbx quality where it’s needed the most so things finally get to truly shine. Oh, and it’s 64-bit.

 

Project O – Introduced in 2016 this will become your go-to for all things Orbx with more stability, more features, better performance, and continued development so it never gets stale.

 

Como es obvio se produjeron muchas especulaciones, solo tenéis que ver los post posteriores, o leer otros foros. De esos top secret projects se deduce que ORBX tiene intenciones de desarrollar productos para 4 simuladores y que serán compatibles con versiones de 64 bits (muy solicitadas por la comunidad simulera).

 

  • Project A : se supone que es AeroFly FS2 : yo no he probado este simulador aún, lo veo muy verde para el tipo de vuelo que hago, en especial en cuanto a aeronaves con sistemas. Para VFR tienen buena pinta.
  • Project D: se supone que es para el nuevo simulador que Dovetail está desarrollando.
  • Project P: se supone que continua el desarrollo para Prepar3D. Realmente es su plataforma estrella.
  • Project X: se supone que es X-Plane y todo apunta a ello, ya que bien dice es 64 bits (mientras que por ejemplo en P (P3D)dice que será 64 bits)

 

Hasta aquí todo bien, todo el mundo contento pues se da cabida a que todas las plataformas/simuladores puedan tener productos de ORBX. Sólo queda despejar la dudas de si un mismo productos para distintas plataformas tendrá coste individual para esa plataforma (yo entiendo que sí).

El problema , la decepción y la ruptura de falsas expectativas viene ayer cuando el mismo John Venema anuncia que el proyecto X al final se cae de la hoja de ruta para el 2017, y peor aún no parece que deje la puerta abierta al menos en corto/medio plazo con la frase que marco en rojo, os copio y pego el post. Link del post

Hello everyone,

Just over two weeks ago I shared a rough outline of what 2017 and beyond could look like from an Orbx point of view:

I believe it’s important for a company to share its vision with customers and generate excitement around future plans, and do this without necessarily spelling out specific details in black and white. There are many reasons why we try to avoid showing pre-alpha screenshots and other works in progress; and probably the main reason is to avoid raising expectations too early.

So Project X, as most of you correctly guessed, was X-Plane. We showed you a screenshot from a 98% complete KCGX Meigs Field which we had contracted out to be ported. The only stuff not working were human animated characters, something I am sure we would have eventually solved. So in this instance we had a real product ready to ship for XP-10 and XP-11, but which in fact was really nothing more than an internal proof of concept.

We have a few such projects underway internally, trying various emerging sim platforms, different technology partners, new data sources, new development techniques, different engines, and so on. We’re constantly experimenting with ‘stuff’. That’s a vital part of any company’s future; the R&D side.

So we have to make calls as to which platforms are going to meet our goals that we measure across a whole bunch of criteria; much more than simple metrics about performance, SDKs, community, market etc – an internal measurement which is important to us as a business and team of passionate developers.

Rather than string the FS community along for many months I’d rather just be Occam’s Razor and nip it in the bud now. We won’t be doing any development for any version of X-Plane for the foreseeable future, if at all.

We WILL be releasing some beautiful products for Aerofly FS 2 that play into our decade of experience; expect more announcements in the coming months and some major releases by the time FlightSimCon 2017 comes around in mid-June.

We WILL continue to develop all our new products for FSX/P3D as our continued premiere platform. We WILL install the P3D 4.x SDK and see what it has in store for us. We WILL install the Dovetail SDK when it becomes available and explore options there as well.

And we will continue to play with new tech and emerging platforms and maybe surprise you all one day. Who knows?

Creo que se precipitó al anunciar el proyecto X, generó falsas expectativas en muchos pilotos. A mi particularmente no me afecta, no soy un gran consumidor de productos de ORBX, reconozco que sus escenarios son espectaculares, que sus escenarios globales son necesarios para “poblar” al terreno con unas texturas decentes en FSX y P3D, pero el 99.99 % de mis vuelos son IFR y lo que me importa es el avión y los instrumentos. Está bien tener unas vistas maravillosas del terreno pero no es un requisito imprescindible para mí. Además creo que X_Plane por defecto tiene unas texturas más que decentes, las carreteras, ríos, lagos .. están en posiciones correctas , todo ello gracias a que  X-Plane usa Open Street Map. Entiendo la frustración/decepción generada en aquellos pilotos que usan X-Plane en vuelos VFR con sus aeronaves GA.

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